[ X ]
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe...
abonare newsletter | caută:
publicat la: 23/05/2017

Italian Wine and Food Day, la București

Italian Wine and Food Day, la București

Pe 23 mai se desfășoară la Hotel Marshal Garden București, Sala Panoramic, cea de-a patra ediție a evenimentul „Italian Wine and Food Day”, organizată de Agenția Italiană pentru Comerț Exterior (ICE) București și Camera de Comerț Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei.

Mergi?

Pe 23 mai se desfășoară la Hotel Marshal Garden București, Sala Panoramic, cea de-a patra ediție a evenimentul „Italian Wine and Food Day”, organizată de Agenția Italiană pentru Comerț Exterior (ICE) București și Camera de Comerț Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei. Peste 150 de participanți, importatori, distribuitori, buyeri din marile rețele de retail, Ho.Re.Ca. precum și magazine de gastronomie, wine-bar-uri se vor putea bucura de gustul inimitabil al produselor alimentare și al vinurilor Made in Italy.

Evenimentul, care beneficiază de sprijinul partenerului media HoReCa, se înscrie în programul celei de-a noua ediții a Festivalului Italian și are ca scop promovarea vinurilor și a produselor alimentare in România și in același timp aproprierea consumatorilor români de gusturile și aromele italiene.

În deschidere vor lua cuvântul E.S. Marco Giungi, Ambasadorul Italiei la București, domnul Luca Gentile, Director al biroului de la București al Agenției Italiene pentru Comerț Exterior (ICE) și domnul Roberto Musneci, Președintele Camerei de Comerț italiană pentru România.

Evenimentul continuă cu un seminar organizat de Camera de Comerț Italiană pentru România, intitulat "Prezentarea Raportului de constatare a cazurilor de Italian Sounding în sectorul retail alimentar din România - ediția 2017". In cadrul evenimentului vor fi identificate si analizate acele produse alimentare care nu sunt de origine italiană, dar înșală consumatorul printr-un nume care să sune italienesc sau prin intermediul unui ambalaj care să facă trimitere la Italia. In continuare va avea loc premierea restaurante certificate cu marca “Ospitalità italiana”.

În următoarea sesiune sunt prezentate cele 22 de societăți italiene invitate de Agenția ICE si care reprezintă mai multe regiuni din Italia. Evenimentul va continua cu o degustare de vinuri și alte produse alimentare și cu întâlniri B2B între companiile italiene și operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri și/sau produse alimentare, buyers, achizitori din restaurante, manageri F&B ai hotelurilor, manageri și buyers din enoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine-bar, ziariști din presa de specialitate si generala.

Produsele expuse de producătorii italieni acoperă o gamă vastă: vinuri și spumante, grappe, lichioruri, ulei de măsline, produse din carne, mezeluri și dulciuri tipice, orez si produse din orez, cafea etc.

Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agroalimentare și vinuri au atins în anul 2016 cifra de 38,4 miliarde de euro (+4% fata de 2015), reprezentând 9% din totalul exporturilor italiene, încurajatoare pentru atingerea obiectivului de 50 de miliarde de euro la sfârșitul deceniului.

Italia este principalul producător și exportator de vinuri in lume, cu o producție în anul 2016 de 52,5 milioane de hectolitri, respectiv cu un export de 20,6 milioane de hectolitri (și o valoare  de 5,6 miliarde de euro).

Italia ocupă primul loc pe plan mondial cu cel mai mare număr de produse de calitate certificată: 291 produse alimentare (DOP, IGP, STG)  și 523 vinuri (DOCG, DOC si IGT).

Italian sounding este acel fenomen dăunător prin care anumite produse se prezintă cu nume italian sau simboluri, culori și packaging care vor să califice acel produs ca și italienesc, acesta fiind de fapt produs în alte țări și neavând nicio legătura cu Italia. Această practică neloială împreună cu contrafacerea produselor agroalimentare italiene sunt două fenomene în constantă creștere și au ca și efect real păcălirea consumatorului final.

În clasamentul țărilor partenere ale Italiei pe anul 2016, România se situează pe locul 14 în lume şi pe locul 20 in lume ca țară de destinație a exporturilor de produse alimentare si băuturilor italiene, cu 354,9 milioane de euro (în creștere cu 19,8% fata de 2015).

Principalele produse alimentare italiene exportate către România în 2016 au fost următoarele: legume-fructe (76,6 milioane euro), dulciuri (42,1 milioane euro), carne și produse din carne (38,1 milioane de euro), cafea (34,2 milioane euro), conserve legume-fructe și sucuri (23,7 milioane euro), pește și conserve de pește (22,1 milioane de euro), produse lactate și brânzeturi (20,9 milioane euro), paste făinoase (11,4 milioane euro), băuturi alcoolice (10,2 milioane euro), vinuri (9,8 milioane euro).

Principalele produse exportate din România către Italia în 2016 au fost următoarele: cereale (92,3 milioane euro), legume-fructe (44,5 milioane euro), produse din carne (27,8 milioane di euro), animale vii (22,4 milioane euro), produse lactate și brânzeturi (10,3 milioane euro), dulciuri (8,8 milioane de euro), băuturi alcoolice (6,6 milioane euro), orez (6,4 milioane di euro) si miere (8 milioane euro),  

Festivalul Italian (15 mai – 15 iunie) organizat de ICE – Agenția Italiană pentru Comerț Exterior București, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură si sub patronajul Ambasadei Italiei, reunește o serie de evenimente dedicate promovării produselor Made in Italy: produse alimentare, de îmbrăcăminte, articole de mobilier, promoții în restaurantele italiene, evenimente culturale și multe altele. Programul festivalului este disponibil pe site-ul: www.festivalitalian.ro. Pentru mai multe detalii: bucarest@ice.it